Conceptos SPAM según reglamentación Americana

Aqui un estracto de la definicion de SPAM segun la Oficina de Proteccion al Consumidor (Bureau of Consumer Protection) de la Federak Trade Commission Americana; tomar en cuenta para sus campañas de e-mail futuras.
http://business.ftc.gov/documents/bus61-can-spam-act-compliance-guide-business

1. No usar información falsa o errónea en el Header de los mensajes.  Los campos “De:”, “Para:”, “Responder-a:” y demas información deben identificar adecuadamente a la persona o negocio que envía el mensaje.

2. No usar informacion engañosa en el Asunto. El campo “Asunto” debe indicar precisamente el contenido del mensaje.

3. El email debe ser identificado como una publicidad… se debe informar debidamente al usuario de esto.

4. Se debe informar donde esta ubicado fisicamente el negocio o persona que envia el e-mail.

5. Se debe informar detalladamente a los Usuarios como desuscribirse de la lista de e-mails desde donde se inscribio originalmente. Se debe informar al Usuario de esto de la forma mas sencilla posible.

6. Se deben atender lo más rápido posible las solicitudes de de-suscripcion, dentro de los 10 días útiles siguientes. Una vez que el Usuario ha informado que no desea recibir mas e-mails, no se puede re-vender esta información ni transferirla a terceros.

7. se debe monitorear lo que otras empresas hacen en nombre nuestro; la Ley indica que aunque otra empresa haya hecho los envios de e-mails en nuestro nombre, la responsabilidad es compartida entre ambas partes y la ley aun debe cumplirse.

Informacion original:

CAN-SPAM Act: A Compliance Guide for Business (resumen)
http://business.ftc.gov/documents/bus61-can-spam-act-compliance-guide-business

…The CAN-SPAM Act, a law that sets the rules for commercial email, establishes requirements for commercial messages, gives recipients the right to have you stop emailing them, and spells out tough penalties for violations.

…the CAN-SPAM Act doesn’t apply just to bulk email… but all commercial email messages.

…Here’s a rundown of CAN-SPAM’s main requirements:

1. Don’t use false or misleading header information. Your “From,” “To,” “Reply-To,” and routing information must be accurate and identify the person or business who initiated the message.

2. Don’t use deceptive subject lines. The subject line must accurately reflect the content of the message.

3. Identify the message as an ad. …you must disclose clearly and conspicuously that your message is an advertisement.

4. Tell recipients where you’re located. Your message must include your valid physical postal address.

5. Tell recipients how to opt out-of receiving future email from you… in a way that’s easy for an ordinary person to recognize, read, and understand.

6. Honor opt-out requests promptly… You must honor a recipient’s opt-out request within 10 business days… Once people have told you they don’t want to receive more messages from you, you can’t sell or transfer their email addresses, even in the form of a mailing list.

7. Monitor what others are doing on your behalf. The law makes clear that even if you hire another company to handle your email marketing, you can’t contract away your legal responsibility to comply with the law.